Historie, technologie a podmínky chromování

 

Historie Chromování:

Již před rokem 1900, kdy se začalo s výrobou motocyklů, používali výrobci na ochranu kovových částí proti korozi laku také niklu. Oproti laku nanášenému zpočátku štětcem a později stříkáním byly kovové části potahovány zinkem, mědí, niklem nebo chromem galvanicky. Protože niklové a chromové povlaky mají nejen ušlechtilejší vzhled, ale díky své tvrdosti jsou i odolnější než běžné laky.

 

   Zjednodušený popis technologie:

Díl se chemicky vyčistí, což je výhoda u nádrží, ráfků a dílů, kde jsou lemy a jiná špatně dostupná místa. Po vyčištění se díl zkontroluje a pokud v něm jsou nerovnosti, tak přichází na řadu vyrovnání. Když je díl vyrovnán, začne broušení a leštění. Tyto operace jsou na dekorativním chromování to nejdůležitější a taky to nejpracnější. Může se stát, že u některých dílů se promáčkliny vyklepat nedají. V tomto případě se dají nerovnosti vylít stříbrem nebo cínem. Jestliže jsou tyto operace zdařile dokončeny, přichází na řadu galvanizace. Díl se postupně mědí, nikluje a chromuje. Mezi těmito operacemi se tyto povrchy leští.

 

Od 1 dubna 2014 se stěhujeme k Bakovu nad Jizeoru